מיקור חוץ ( Outsourcing )

מיקור חוץ (Outsourcing) הוא חלק מתפיסה ניהולית כוללת של התמקדות הארגון בפעילויות המרכזיות שלו, בהן יש לו מומחיות ויתרון יחסי (ליבת העיסוק הארגונית) ורכישה של שאר הפעילויות מנותני שירות חיצוניים.

במהלך העשורים האחרונים, ניתן לראות בברור שהעולם העסקי נמצא במגמה הולכת וגדלה של מעבר ל- Outsourcing אשר מתרחב למגוון רחב של תחומים שלא נכללו עד כה, וביניהם – שירותי רכש חיצוני, שהינו בעצם תחום מקצועי לחלוטין.

בארץ, שירותי רכש במיקור חוץ הנו מושג חדש וחדשני יחסית אשר חלק מהארגונים לא הפנימו עדיין את הצורך בשירותים כאלה או לחילופין, רואים את היתרונות הטמונים בו.

 מהם שירותי רכש במיקור חוץ?

שירות חיצוני של מערכת הרכש הנעשה ע"י אנשי מקצוע בעלי הכשרה מתאימה וניסיון רב שנים אשר מתוך כך, יש להם קשרים רחבים, הכרות וידע נרחבים וגישה למאגר ספקים רחב בעולם ומאגר נתונים בתחומי חומר שונים ומגוונים.

שירות רכש במיקור חוץ מעניק יכולות משא ומתן מקצועיות, ידע וניסיון רב בעריכת הסכמים ארוכי טווח וחוזים מסחריים, ומעל הכול – מיומנות ומומחיות שנרכשו בעמל שנים.

מומחיות וידע אלו מעניקים ללקוח גישה להסכמי מחיר עדיפים, קשרים ארוכי טווח עם היצרנים והספקים בארץ ובעולם שללקוח אין שום אפשרות להגיע אליהם בכוחות עצמו – בודאי לא בטווחי הזמן הקצרים שלהם הוא נדרש.

ניהול רכש במודל עבודה של – Outsourcing , יביא לחיסכון במשאבים ניהוליים, הפיכת הוצאות קבועות למשתנות, הורדת עלויות והגמשת יכולות כ”א בהתאם לצרכים בפועל.

מודל העבודה זה של שירותי רכש חיצוני, יאפשר לארגון לקבל את כל היתרונות של ניסיון רב שנים, ידע ומומחיות, תכולת עבודה בדיוק לפי הצורך האמתי, וכל זאת מבלי ליצור מחויבות עובד-מעביד ומבלי להיות נטל על הוצאות השכר הקבועות של הארגון